DOVANŲ POLITIKA
➥ Geriausia dovana – padėka žodžiu arba raštu. Nepriimame jokių dovanų, teikiamų dėl įstaigos darbuotojų atliekamų funkcijų, taip pat neteikiame tokių dovanų patys. Dovanomis laikome bet kokį materialinę vertę turintį daiktą, paslaugą ar kitą naudą (nuolaidas, apmokymus, maitinimą, pramogas, šventinius vakarėlius, renginius ir pan.). Įstaigos darbuotojas, gavęs pasiūlymą priimti tokią dovaną ar kvietimą, turi atsisakyti tai padaryti ir pasiūlyti atsidėkoti paprasta padėka. Pati geriausia dovana mums – Jūsų įvertinimas, todėl pakaks padėkoti žodžiu arba parašyti atsiliepimą raštu.
➥ Gerbiame tradicijas ir išimtį taikome tik dovanoms pagal tarptautinį protokolą ( pvz.: švietimo įstaigos partnerių dovanos, dovanos, su jas teikiančio subjekto ar valstybės simbolika ir pan.) ar tradicijas (dovanas, susijusias su profesinėmis šventėmis pvz.: gėles, saldainius, konditerijos gaminius, knygas, suvenyrus Rugsėjo 1-osios, Tarptautinės mokytojo dienos, Išleistuvių ir kitomis panašaus pobūdžio progomis), taip pat reprezentacijai skirtoms dovanoms (valstybės, įstaigos ir kitokia simbolika, kalendoriai, knygos ir kitokie informacinio pobūdžio spaudiniai). Šias dovanas priimame ir teikiame patys. Dovanos vertė negali viršyti vieno bazinės socialinės išmokos dydžio. Jeigu dovanos vertė didesnė – Įstaigos darbuotojas tokiu atveju turi perduoti dovaną saugoti Įstaigoje.
➥ Jei įstaigos darbuotojui norima įteikti dovaną ne pagal tarptautinį protokolą, tradicijas ar skirtas reprezentacijai, tada tokią dovaną turi būti atsisakoma priimti. Ji turi būti grąžinta dovanotojui pasiūlant vietoje dovanos padėkoti žodžiu, raštu arba parašyti žinutę–padėką įstaigos internetinėje svetainėje.
➥ Rekomendacija: jei esate įstaigos darbuotojas ir konkrečioje situacijoje nežinote, kaip turėtumėte pasielgti, kad išvengtumėte interesų konflikto ir kitų korupcinių rizikų, šias abejones atvirai išdėstykite savo tiesioginiam vadovui, įstaigos vadovui ar už korupcijos prevenciją atsakingam asmeniui ir paprašykite pateikti rekomendacijas, kaip tinkamai pasielgti esamoje situacijoje. Jei tokios abejonės kyla įstaigos klientui, geriausias būdas jas išsklaidyti – dovanos visai neteikti.