Menu Close

Logopedo veikla

Tarptautinis virtualus ikimokyklinio, priešmokyklinio,

pradinio ir specialiojo ugdymo įstaigų vaikų

 žodinės raiškos projektas

„Tik trys raidelės, bet daug žodelių 3“ 

6 B grupės ugdytiniai, mokytoja Aušra Tiškuvienė ir logopedė Vida Stončienė

vasario mėnesį dalyvavo tarptautiniame virtualiame projekte

„Tik trys raidelės, bet daug žodelių 3“.

Projekto tikslas: skatinti vaikus iš pateiktų automobilio valstybinio numerio esančių trijų raidžių sudėlioti žodį / daiktavardį ir jį iliustruoti įvairiomis dailės raiškos priemonėmis, o vėliau pavaizduotą daiktą apibūdinti kuo įvairesniais būdvardžiais, prasidedančiomis tomis pačiomis automobilio valstybinio numerio raidėmis.

LOGOPEDO VEIKLA

2023-2024 MOKSLO METAI

Logopedas  teikia kryptingą ir efektyvią pagalbą vaikams, turintiems kalbos, kalbėjimo ir kitus komunikacijos sutrikimus. Nustatyto kalbos ir kalbėjimo sutrikimus ir juos padeda įveikti.

Prioritetas:

           Didinti vaikų, turinčių kalbos ir kalbėjimo sutrikimus, ugdymosi veiksmingumą, siekiant kiekvieno vaiko asmeninės pažangos.

Šiais mokslo metais logopedo pagalba teikiama, 92 vaikams, turintiems

kalbos, kalbėjimo ir kitus komunikacijos sutrikimus.

Darželyje dirba dvi logopedės: Modesta Miliauskienė ir Vida Stončienė.

Logopedo veikla

  • Tiria ir vertina vaikų kalbą, nustato kalbėjimo ar kalbos sutrikimus;
  • Numato logopedinio darbo tikslus, uždavinius, parenka tinkamiausius metodus ir būdus jiems pasiekti;
  • Sudaro individualias, pogrupines kalbos ugdymo programas. Kartu su kitais ugdymo įstaigos specialistais ir mokytojais rengia IPP (Individualius pagalbos planus) didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams;
  • Veda logopedines pratybas individualiai ar pogrupiais;
  • Fiksuoja vaikų pasiekimus;
  • Bendradarbiauja su grupių mokytojomis, kitais įstaigos specialistais, užtiktrina švietimo pagalbos tęstinumą;
  • Konsultuoja ugdytinių tėvus, teikia rekomendacijas.
  • Veda kalbos ugdymo valandėles grupėse vaikams nuo 2 iki 6 metų.
  • Šviečia darželio bendruomenę aktualiais kalbos raidos, sutrikimų prevencijos, kalbos ir kalbėjimo sutrikimų įveikimo klausimais;
  • Dalyvauja VGK (Vaiko gerovės komisijos) ir kitų įstaigoje sudarytų darbo grupių veikloje. Bendradarbiauja su grupių auklėtojomis, kitais įstaigos specialistais, užtiktina švietimo pagalbos tęstinumą.

Logopedo darbas kabinete

  • Lavina artikuliacinį aparatą, ruošia jį taisyklingam garsų tarimui;
  • Moko taisyklingo kalbinio kvėpavimo;
  • Ugdo kalbos supratimą;
  • Stiprina foneminės klausos įgūdžius;
  • Moko taisyklingo garsų tarimo, įtvirtina juos ir diferencijuoja painiojamus garsus tarpusavyje;
  • Formuoja garsinės analizės-sintezės įgūdžius;
  • Aktyvina kalbą esant sulėtėjusiai kalbos raidai;
  • Formuoja kalbos sistemą esant kabos neišsivystymui;
  • Plečia, turtina pasyvųjį ir aktyvųjį žodyną;
  • Ugdo kalbos gramatinį taisyklingumą;
  • Ugdo rišliąją kalbą.

KALBA VAIKAI

                      • Grybavykas – baravykas
                      • Triuškis – kiškis
                      • Taškė – boružėlė
                      • Posparnis – malūnsparnis
                      • Šautuvinis vandenis – vandens šautuvas
                      • Pamakaliūzinti – išmaišyti
                      • Dinazabras – dinozauras
                      • Nosiragis – raganosis
                      • Padaronas, mijadolas – pomidoras
                      • Uogienė, vienuogė – uoga
                      • Krabo laikiklis, čiupiklis, gaudiklis, čiuplis – grybštukas
                      • Dešiniolika – skaičiai nuo trylikos iki devyniolikos
                      • Žvejoklė, žuveklis – meškerė
                      • Šluostinė – rankšluostis
                      • Maistvežis – sunkvežimis
                      • Skambelis – varpelis
                      • Burbuliuoja – pučia burbulus
                      • Drausmina – pyksta
                      • Riedinukas, kočiolis, volioklis – kočėlas
                      • Lipinis, lipikis – kopėčios

 

  • Pasikeitė klimitas ir todėl mirė dinozaurai.
  • Aš jau kelis kartus pakartavau.
  • Dantukų fėja man atnešė lapinį pinigėlį, ant jo buvo parašyta penki.
  • Aš esu darbėjas ir dabar darau traukinį.
  • Pažiūrėk kaip aš sparnuoju.

 KALBOS UGDYMO ŽAIDIMAI

    Ilgėjantys vakarai, vis daugiau laiko namuose ir zirziantys vaikai… Kuo gi juos užimti? Toliau rasite  žaidimus, kuriais lavinsite vaiko fantaziją, smulkiąją motoriką, kūrybiškumą, pirštukų jėgą, loginį mąstymą ir dar daug daugiau.

   Svarbiausia, kad visus reikalingus daiktus tikrai be vargo rasite kiekvienuose namuose. Jei nerasite – tai nesunkiai pakeisite turimais. Maža to – visi šie žaidimai ugdo vaikų koncentraciją, susikaupimą, kantrybę ir užduoties atlikimą iki galo. Išbandykite!

KOJINIŲ RŪŠIAVIMAS

Iš džiovyklės ištraukėte šūsnį kojinių: vienos baltos, kitos juodos, raudonos ar net spalvotos. Surūšiuokite jas. Dydis ir spalva – svarbiausi kriterijai. Puikus žaidimas regimojo suvokimo ugdymui, dydžių bei spalvų mokymui. O gal net pavyktų susukti į gumuliukus?  Taip įdarbinsite ne tik akis, bet ir pirštelius. Juk smulkioji motorika – tiesus kelias į aiškią ir gražią kalbą.

SAGŲ SEGIMAS

Be smulkiosios motorikos kalbos lavinimas tiesiog neįmanomas. Tad sagos ir užtrauktukai – dar vienas idealus žaidimas piršteliams ugdyti. Suraskite spintoje įvairių rūbų su skirtingo dydžio sagomis. Pradėkite nuo didžiausių, skaičiuokite, kiek sagučių susagstė vaikas. Vadinasi, dirba ir regimasis suvokimas, koordinacija, be to, ugdomas ir daiktų skaičiavimo gebėjimas.

LAIKRAŠČIŲ APLIKACIJA

Reikės laikraščių ar žurnalų (tinka ir parduotuvių reklaminiai leidiniai) ir popieriaus lapo, balto arba spalvoto. Toliau jau teks rinkti, kirpti, klijuoti, dėlioti popieriuje – viskas smulkiosios motorikos ugdymui. Galite sugalvoti temą – pvz., vaisiai, drabužiai, pieno produktai ir kt. Taip mokysitės apibendrinančių sąvokų, vaikas lengviau įsimins vaisių, daržovių ar drabužių pavadinimus. Nepamirškite paklausti: ką rinksime, ką klijuoji, ką užklijavai? Ir žaidimo pabaigoje gal vaikas jau atsimins nė nežiūrėdamas ir puikiai išvardys jums užklijuotus vaisius ar daržoves. Būtinai viską įvardykite garsiai. Galimas variantas su šiek tiek vyresniais vaikais ant lapo nupiešti kelis krepšelius, kad vaikui tektų surūšiuoti, kur, pvz., vaisiai, o kur daržovės.

 

BATRAIŠČIAI IR VIRVUTĖS

Raskite įvairesnių batraiščių ar virvučių, kad ant jų galėtumėte suverti skirtingų dydžių daiktus: sagas, veržles, sukarpytus šiaudelius,  karoliukus, makaronus ir kitus daiktus, kuriuos tik norisi užverti. Nenusigąskite, jei vaikui pasirodys sunku – įvėrimas reikalauja daug susikaupimo, kūno koordinavimo ir smulkiosios motorikos įgūdžių. Jei sunkiau sekasi – padėkite, pagirkite, kaip šauniai vaikui pasisekė!

UŽSUKTI / ATSUKTI STIKLAINIUS / BUTELIUKUS

Šio žaidimo esmė – krūvoje rasti dangtelį ir uždaryti juo tinkamą indelį, stiklainį, buteliuką. Vaikams labai smagu ieškoti, bandyti, vertinti – tinka ar ne, rasti ir net pačiam uždaryti. Paskui, be abejo, vėl atidaryti, paskui – vėl uždaryti ir taip, kol neatsibosta. Toks pasikartojimo žaidimas, komentuojant tėvams, lavina vaiko kalbą, plečia žodyną, moko žodelių „tinka, netinka, didelis, mažas, valio, gerai“ ir kt., kuriuos tik pasikartojant naudosite. Suprantama, ugdote ir kantrybę, logiką, suvokimą, regimąjį suvokimą, koordinaciją bei pirštukų jėgą.

ŠIAUDELIAI

Ar su šiaudeliais galima tik gerti? Tikrai ne, turbūt vienas mylimiausių vaikų žaidimų yra paburbuliuoti. Puikus pratimas, lavinantis kalbinį kvėpavimą. Svarbu, kad stebėtumėte, kaip vaikas kvėpuoja: įkvėpimas per nosį, iškvėpimas per burną. Ir viskas – burbuliuokite.

Kitas žaidimas – su šiaudeliu galite žaisti pūtimo lenktynes. Papildomai reikės plunksnų, vatos, popieriaus, siūlų gumuliukų, teniso kamuoliuko ar žurnalo iškarpų. Pasidarote lenktynių PRADŽIĄ ir FINIŠĄ (žaisti galima ant stalo arba ant žemės). Ir pučiate plunksną, savo mėgstamą personažą, ar kitą daiktą finišo link. Kontroliuokite įkvėpimą per nosį, iškvėpimą per burną. Žaisti rekomenduojama ne ilgiau kaip penkias minutes, kad neapsisuktų galva dėl didelio kiekio deguonies.

SEGTUKŲ SEGIMAS

Jeigu nebedžiaustote skalbinių balkone ar terasoje – segtukai liko nenaudojami. O juk jie taip pat skirtingų dydžių ir spalvų. Išnaudokite tai: susekite segtukus ant lapo, dėžės ar kėdės kraštelio, rūšiuodami juos pagal spalvas, dydžius ar medžiagą (plastikiniai ar mediniai).

Kitas žaidimas – iškirpkite iš lapo įvairių formų ir sekite segtukus taip, kad jie papildytų paveikslėlį (pvz., iškerpate rutulį, ant kraštelių segate segtukus – štai ir saulė; arba ovalą – segate segtukus lyg kojas, rankas ir galvą). Parinkite, įvardykite spalvas ir dydį, klauskite vaiko, ką jam primena. Tai puikus žaidimas, ugdantis ne tik smulkiąją motoriką, pirštelių jėgą, bet ir fantaziją bei regimąjį suvokimą.

ATRASK PASLĖPTUS DAIKTUS

Puikus žaidimas orientacijai erdvėje ir gramatinių formų mokymui, ugdymui ir įsiminimui. Galite toliau naudoti anksčiau pasiruoštą dėžę ir ištrauktą daiktą slėpti namuose. Vienas iš žaidėjų turi nežiūrėti, o kitas – slėpti. Nežiūrėjęs žaidėjas pirma spėja, ko ieško (pvz., ar su tuo daiktu galima valgyti sriubą?), o tuomet ieško namuose pagal nurodymus. Pvz.: šis daiktas yra pirmame aukšte, prieškambario spintoje, viduriniame stalčiuje. Žaidimo pabaigoje, atradę visus daiktus (bent penkis), nežiūrėdami įsiminkite, kokių daiktų ieškojote. Taip aktyvinsite dar ir atmintį.

DAIKTŲ ŠARADOS

Pasiruoškite dėžę ir surinkite namuose besimėtančius daiktus (čia toks žaidimas, imituojantis tvarkymąsi). Tuomet užmerktomis akimis traukite daiktą, apibūdinkite, ką ištraukėte (dydis, tekstūra, forma ir pan.). Spėkite, kas tai. Galiausiai reikia nusakyti, kur yra šio daikto vieta ir kam jis naudojamas. Nunešate daiktą į jo vietą. Žaidimas lavina rišlią kalbą, gramatinį taisyklingumą, prielinksnių vartojimą ir orientaciją erdvėje.

Skip to content